Uusi yritykseni tuotti nyt äsken tulosta ja onnistuin seurakäyttäjän ominaisuudessa maksamaan muutaman oman seurani iäkkäämmän pelaajan lisenssin. Tällä kertaa minulla oli lähes kaikki saatavilla olevat tiedot pelaajista ja heidän olinpaikastaan, mutta siltikin yksi ongelma vielä tuli eteen. Kun seurakäyttäjänä lisäsin uuden "liikkujan" järjestelmään häneltä vaadittiin pakollisesti myös sähköpostiosoitetta, jota kaikilta pelaajilta ei luonnollisesti löytynyt. En keksinyt ongelmaan muuta ratkaisua, kuin ruksittaa kentän, jossa todettiin "liikkujan" olevan alaikäinen ja ettei hänelle ole omaa sähköpostiosoitetta. No, alaikäisiä nämä "liikkujat" eivät varsinaisesti ole, mutta muutakaan keinoa en keksinyt tuon kiertämiseen. Kaipa tuota tietokantaa mahdollisesti hyödyntävät ihmiset ymmärtävät vaikka henkilötunnuksen perusteella, että lapsesta ei todellisuudessa ole kysymys. En kuitenkaan seurakäyttäjän näkökulmasta antaisi aivan varauksetonta kiitosta järjestelmän toimivuudelle; suhteellisen hankala ja pitkällinen prosessi noiden lisenssien maksaminen kokonaisuudessaan oli.VJJJ kirjoitti:Ei tämä SuomiSportin käyttäminen minultakaan ihan ongelmitta ole onnistunut. Yritin eilen seurakäyttäjän ominaisuudessa maksaa muutaman seurani jäsenen lisenssin, mutta ainakin eilen prosessi tyssäsi tietojen ja/tai yrityksen puutteeseen. Olin varautunut sillä, että pelaajan henkilötunnukset minulla olivat, mutta en ollut muistanut / huomannut, että sinne vaadittiin tämän lisäksi vielä osoite ja sähköposti / puhelinnumero. Lähinnä kai oma vika, mutta ei tätä nyt liiankaan helpoksi ole tehty.
Tässä vaiheessa vuotta on tietysti vielä turha spekuloida uudistuksen vaikutusta lisenssien ostaneiden määrään, mutta myöhemmin kun jotain järkevää vertailua on mahdollista tehdä, niin niitä olisi mielenkiintoista kuulla. Luulisi ainakin, että liitossa näihin tilastoihin lienee järkevä paneutua.