Kerhojen kokous 1.11.2015

Kaikille tarkoitettu tiedotealue, mm. kutsut
Jussi Hämäläinen

Re: Kerhoken kokous 1.11.2015

Lukematon viesti Kirjoittaja Jussi Hämäläinen » 29 Loka 2015 18:07

Kotisivuston uudistaminen on liiton asialistalla, ja syystäkin. Nykyinen sivusto on aikaansa jäljessä, sillä sitä ei ole juurikaan päivitetty (noin teknisesti) sitten vuoden 2011.

Toivon, että uusi sivusto saadaan pystyyn järkevällä aikataululla. Realistina en silti pidä toiveitani kovin korkealla.

Varoittavana esimerkkinä edellinen kotisivuston uudistusprojekti, joka kesti varovaisestikin arvioiden viisi vuotta. Ajankäyttö tuolloin jakautui kutakuinkin seuraavasti:

2006 – 2011 maaliskuu: satunnaisia mainintoja hallituksen kokouspöytäkirjoissa liittyen siihen, että jonkun pitäisi tehdä jotain.
2011 huhti-toukokuu: joku teki jotain. Hallitus ei osallistunut.

Lauri Kangas
Seura: Pässi

Lukematon viesti Kirjoittaja Lauri Kangas » 30 Loka 2015 21:14

Moi,

Sunnuntai lähestyy hieman sammutetuin lyhdyin, joten kenties olisi paikallaan omalta osaltani hieman avata tilannetta, jotta kokousedustajilla olisi jo etukäteen mahdollisimman paljon pohjatietoa päätöstensä tueksi.

Nykyisen puheenjohtajiston väistyessä laajasti asiaa pohdittuani ja monia keskusteluja suomalaisten shakkiväen kanssa käytyäni olen päättänyt, että olen käytettävissä liiton varapuheenjohtajan tehtävään. Olen selvittänyt ajatuksiani myös tässä ketjussa mainitun puheenjohtajaehdokas Sundelinin kanssa, ja uskoisin että näkemyksemme liiton tulevaisuuden haasteista ja kehittämisen suunnasta on varsin samansuuntainen. Uskon toki yhteistyön toimivan hyvin myös muiden mahdollisten pj-kandidaattien kanssa.

Liiton tulevien vuosien keskeisimpänä haasteena ja toiminnan painopisteenä tulee varmasti olemaan shakin näkyvyyden ja maineen kasvattaminen. Samalla on tärkeää pitää huolta siitä, että shakkia voi harrastaa koko Suomessa asuinpaikasta riippumatta. Edelleen minulle on tärkeää liiton hallinnon avoimuuden ja läpinäkyvyyden kehittäminen. Näiden tavoitteiden edistämiseen olen valmis paiskimaan töitä – oli tehtävä sitten varapuheenjohtajan tehtävä tai hallituksen rivijäsenenä jatkaminen (kauteni ei ole nyt katkolla).

Olen toiminut liiton hallituksessa nyt viisi vuotta, minkä lisäksi tuon viiden vuoden aikana olen kerännyt kokemusta liiton eri toimikunnista varsin monipuolisesti: muun muassa nuorisotoimikunnan puheenjohtajana, selotoimikunnan sihteerinä ja jsm-toimikunnassa jäsenenä. Toki muutama tärkeä toimikunta on jäänyt minulle tuntemattomaksi, sillä kiinnostukseni on kohdistunut erityisesti edellä mainittuihin kokonaisuuksiin. Tämän lisäksi minut tunnetaan pienemmässä piirissä toki myös oman seuran kerhotoiminnan sekä turnausten järjestelijänä.

Lisää aatoksistani sitten kokouksessa,
Lauri

Toivo Pudas

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 01 Marras 2015 09:09

PLa kirjoitti:
Kokouksessa ovat läsnä kokousedustajat ja lisäksi kokous on viime vuosina videoitu suorana, joten netistä päässee seuraamaan keskustelua myös tänä vuonna. (Topi, onko osoite jo tiedossa?)

t. panu laine
Valitettavasti suoraa lähetystä on vaivannut huono äänenlaatu, koska kokouksessa ei käytetä mikrofoneja. Sitä kuitenkin etäohjattu läppäri yrittää kokouksen alusta lähtien, ja julkaisen osoitteen sitten kun saan sen käyntiin.

En ole itse paikalla kokouksen alkaessa, joten joku muu käynnistää videokameran, jonka avulla saamme tallennuksen jälkikäteen nettiin.

Suora lähetys voi tulla tähän osoitteeseen
https://www.youtube.com/watch?v=oI1NXWElimM

Jaakko Mäntyniemi
Seura: Tammer-Shakki

Re: Kerhojen kokous 1.11.2015

Lukematon viesti Kirjoittaja Jaakko Mäntyniemi » 01 Marras 2015 11:11

Moro!

Joudun valitettavasti toteamaan, etten pääse mukaan Kerhojen kokoukseen perheessä sattuneen äkillisen, leikkaushoitoa vaatineen sairaskohtauksen vuoksi.

Uskon, että hallituksen muiden edustajien suusta kuulette perustelut hallituksen esityksiin, kerhojen esityksiähän ei ole agendalla tähän kokoukseen lainkaan.

Mahdolliset äänestykset hoituvat tietysti rutiinilla.

Terv.

Jaska, pj

Toivo Pudas

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 01 Marras 2015 12:35

Suoraa lähetystää ei tule tänään teknisten ongelmien vuoksi. Videota talletetaan koko ajan.

Toivo Pudas

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 01 Marras 2015 13:48

Edellinen viesti peruutetaan. Suora lähetys on nyt käynnissä mainitussa osoitteessa ja parhaillaan keskustellaan kilpailumääräysten muutoksesta.

Kommentit ja valitukset 040-5707400 tekstarilla.

Toivo Pudas

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 01 Marras 2015 14:54

Nyt keskustellaan toimintasuunnitelmasta ja naisten oikeudesta osallistua tasa-arvoisesti kv- joukkuekilpailuihin.

Toivo Pudas

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 01 Marras 2015 19:14

Kiitokset kaikille 111:lle nettikatsojalle, ja myös palautteesta joka ei tullut minulle.

Videokameran videot tulevat soittolistaan
https://www.youtube.com/watch?v=oZ1r3ez ... _SXkVkiLvl

Maanantai-iltaan mennessä tullevat loputkin. Kokous kesti lähes viisi tuntia.

Fakiiri

Lukematon viesti Kirjoittaja Fakiiri » 01 Marras 2015 21:28

Etukäteen itsensä ilmaisseet ehdokkaat näyttivät kokouksessa menestyneen - hyvä niin:
http://helsinginshakkiliitto.blogspot.f ... n-jan.html

Lätkäväkikään ei suosi mustia hevosia: http://www.yle.fi/tekstitv/html/P212_01.html

Toivo Pudas

Puheenjohtaja- ja hallitusvalinnat

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 02 Marras 2015 12:12

Äänestyksen jälkeen liiton puheenjohtajaksi vuosiksi 2016-2017 valittiin Juha Sundelin. Varapuheenjohtajaksi valittiin Lauri Kangas.

Puheenjohtajavaalin toinen ehdokas Sauli Alho valittiin hallitukseen vuodeksi 2016 Kankaan jättämälle paikalle.

Hallituksesta erovuorossa olleet Mika Karttunen, Teemu Miettinen, Aleksi Olander ja Markku Raitanen valittiin uudelle kaksivuotiskaudelle.

Vastaa Viestiin