Suljetut ryhmät, tarpeen?

Foorumin kehittäminen ja käyttövinkit.
Petteri Vesalainen

Suljetut ryhmät, tarpeen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Petteri Vesalainen » 10 Heinä 2010 13:33

Suljetulle ryhmälle on tarkoitus vai onko? Voitaisko me shakkilaiset kun meitä on vähemmän ja vähemmän olla vähän avoimempia keskustelunaiheista, päätöksistä, asioidenhoidosta?
Tekijöitä on jo muutenkin niin vähän että ei yhtään helpota kun tieto ja keskustelu pysyttelee omassa pienessä porukassaan.
Nykyäään avoimuus on valttia, ainakin minun mielestä.
http://www.youtube.com/watch?v=lVWL3fAbc4g

Kertokaa foorumin ylläpitäjät miksi jo muutenkin pienen harrastajajoukon päätöksenteko pitäisi pistää "suljetulle" puolelle?

Toivo Pudas

Re: Suljetut ryhmät, tarpeen?

Lukematon viesti Kirjoittaja Toivo Pudas » 10 Heinä 2010 19:23

petteriv kirjoitti:Suljetulle ryhmälle on tarkoitus vai onko? Voitaisko me shakkilaiset kun meitä on vähemmän ja vähemmän olla vähän avoimempia keskustelunaiheista, päätöksistä, asioidenhoidosta?
Tekijöitä on jo muutenkin niin vähän että ei yhtään helpota kun tieto ja keskustelu pysyttelee omassa pienessä porukassaan.
Nykyäään avoimuus on valttia, ainakin minun mielestä.
http://www.youtube.com/watch?v=lVWL3fAbc4g

Kertokaa foorumin ylläpitäjät miksi jo muutenkin pienen harrastajajoukon päätöksenteko pitäisi pistää "suljetulle" puolelle?
Kysymys on kokousmateriaalin säilytyspaikasta. Kun projektin asiakirjat ja aineistot tähän asti on kulkeneet sähköposteissa ja (ainakin minulla) huonosti järjestettyinä, nyt ne voidaan pitää yhdessä paikassa. Näin ei esimerkiksi myöhemmin mukaan tulevien tarvitse kysellä mitä on aikaisemmin keskusteltu tai mitä materiaalia on olemassa. Kyse on foorumin käytöstä ryhmätyövälineenä (jos se nyt koskaan onnistuu).

Käsittääkseni Shakkiblogi (ja nykyisin Shakkifoorumi) toimii aika hyvin päätöksenteon apuna. Tuskin mikään idea jää toteuttamatta sen takia, että esittäjä ei kuulu mihinkään toimikuntaan. Myös Shakkiliiton hallituksen asioista tiedotetaan (ja on tiedotettu) sekä ennen kokouksia että niiden jälkeen.

Toivo Pudas

Vastaa Viestiin