Nopean shakin SM Mänttä-Vilppulassa 24.-25.3.2012

Turnaukset niin Suomessa kuin ulkomailla, myös muut shakkiin liittyvät.
Timojk
Seura: ESK

Re: Nopean shakin SM Mänttä-Vilppulassa 24.-25.3.2012

Lukematon viesti Kirjoittaja Timojk » 26 Maalis 2012 00:43

"Vanhan jäärän" kanssa olen samoilla linjoilla itse turnaustoiminta-asioissa. Jo kesken Mäntän SM-rumban aikana yritin itse katsoa esimerkiksi Liiton kotisivuilta, kilpailukutsua, mutta sitä ei enää löytynyt. Siis kutsua siksi, että olisin voinut arvioida "oman" ruokataukoni, jotta mikään taho ei kärsisi minkäänlaisesta katkoksesta.

Koska en löytänyt ja koska arvailuni mukaan Mänttä-Vilppulassa jokin aikatauluasia ei edennyt normaalisti, niin minä käväisin välillä kaupungilla ja "toivoin" että ruokatauko itse kisapaikalla ei juuri häiritse ketään vaikka tieto ei kulkisikaan kaikkien medioiden eturivissä.

Palattuani takaisin (otan omalle kontille tietenkin syyn siinä etten pysynyt asemapaikassani, mutten ollut mitään sopinutkaan koskaan) havaitsin että 4.k sijaan alkoi juuri 6.k. Kokemusta rikkaampana, voin todeta että nopean shakin kisa sopisi Teksti-tv:n seurantaan loistavasti kuten LA 24.3. todettiin. Sitä ennen vain pitää sopia, että seurataanko kisaa vai vain postataan lopputulokset.

Me shakki-ihmiset käytetään nettiä aika vaivattomasti, mutta arvioisin että noin 50.000 ei shakkiväkeä seuraa teksti-tv:n sivua jopa vierailemalla shakkisivuilla, jos siellä muutosta tapahtuu. Tähän väkeen meidän pitää yrittää saada maallisempi kosketus kuin olemme edes yrittäneet.

Joukkuekilpailussa otin kaikki tulokset "paperille" lopussa ja laskin käsin vertailut. Tämä ei voi olla tiedotusvälineiden asia vaan, pelkästään järjestäjän vastuulla. Tämä on ainoa miinus Mänttään, eli kun palkinnot on pelaajien kaulassa, niin heti sen jälkeen järjestäjä lähettää nimenomaan niillä palkintoperusteilla tiedotteet mediaan ja VARSINKIN LIITOLLE jossa oikea absoluuttinen järjestys voidaan todeta.

Kokonaisuutena olen itse tyytyväinen tähän LA/SU nopeaan kokeiluun joka on toimiva, jos riittävät ennakkoasetelmat sovitaan järjestäjän sekä tiedotusväen kanssa. Minulla oli tarpeetonta rutiinia vetää lonkalta asioita, mutta siihenkin pitää varautua, että Teksti-tv:n monitoria näppäilee joku muu SSL tai HSL tahojen valtuuttama henkilö niiden ohjeiden mukaan mitä annetaan.

Eli kokonaisuutena tästä viikonlopusta jäi positiivinen kaiku ja parannetaan seuraavissa kinkereissä asekelia. Ne ovat kaikki meidän itseämme varten olevia kehityksiä ja autetaan me kaikki omalta pieneltä osaltaan toisiamme.

Jussi Hämäläinen

Lukematon viesti Kirjoittaja Jussi Hämäläinen » 26 Maalis 2012 09:11

Timojk kirjoitti:"Vanhan jäärän" kanssa olen samoilla linjoilla itse turnaustoiminta-asioissa. Jo kesken Mäntän SM-rumban aikana yritin itse katsoa esimerkiksi Liiton kotisivuilta, kilpailukutsua, mutta sitä ei enää löytynyt. Siis kutsua siksi, että olisin voinut arvioida "oman" ruokataukoni, jotta mikään taho ei kärsisi minkäänlaisesta katkoksesta.
Mäntän kilpailujen kilpailukutsu on liiton sivuilla. Se on siellä koko turnauksen ajan ollut ja tulee varmaan olemaan vielä vuonna 2020. Liiton uudet sivut kun ovat siitä hyvät, että ne eivät hukkaa tietoa (hukkaamisella tarkoitan että tieto pysyy organisoidusti ja löydettävissä eikä uppoa hakemistoviidakon syövereihin)

http://www.shakkiliitto.net/index.php/k ... joukkue-sm

Timojk
Seura: ESK

Lukematon viesti Kirjoittaja Timojk » 26 Maalis 2012 11:04

Valitettavasti en kutsua löytänyt enkä löytänyt äskenkään, siis avaamalla liiton etusivun, en näe missä olisi sellainen linkki joka johtaa jo päättyvien kilpailujen kutsuihin. Joskushan niistä voi joutua jotain asiaa tarkistamaan jälkikäteen, vaikkapa vain jonkun toimitsijan puhelinnumeroa tjsp.

Jussi Hämäläinen

Lukematon viesti Kirjoittaja Jussi Hämäläinen » 26 Maalis 2012 11:26

Kaikki kutsut - niin vanhat kuin uudet - ovat yläpalkin "kilpailukutsut" -valikkolinkin alaisuudessa. Sieltä vaan etsii oikean kutsun. Mitään päättyvien kilpailujen erillistä kutsuarkistoa ei ole koska sellaiselle ei liene tarvetta. Uusi sivusto käyttää samaa arkkitehtuuria kuin vanhakin sivusto tämän asian suhteen.

Heikki T
Seura: Pässi

Lukematon viesti Kirjoittaja Heikki T » 26 Maalis 2012 14:59

Olen itsekin kokenut vaikeaksi löytää turnauskutsuja liiton uusilta sivuilta. Ainakaan itselleni ei ollut selvä, että tuo "kilpailukutsut" on itsekin linkki eikä vain otsikko, jonka alla on pelkästään listattuna tuo "kokonaiskuva".

Jussi Hämäläinen

Lukematon viesti Kirjoittaja Jussi Hämäläinen » 26 Maalis 2012 15:52

Heikki T kirjoitti:Olen itsekin kokenut vaikeaksi löytää turnauskutsuja liiton uusilta sivuilta. Ainakaan itselleni ei ollut selvä, että tuo "kilpailukutsut" on itsekin linkki eikä vain otsikko, jonka alla on pelkästään listattuna tuo "kokonaiskuva".
Hyvä että asia tulee esille. Muistaakseni joku muukin samaa jo ehdotti kuukausia sitten. Teen samantien muutoksen niin löytyy tulevaisuudessa helpommin.

Vastaa Viestiin