Suomalainen internet pelaaminen, ja sen käynnistämistä hieman :).

Interenet-pelaaminen, pelitietokannat, tietokoneohjelmat yms.
Hannu Särö
Viesti:

Suomalainen internet pelaaminen, ja sen käynnistämistä hieman :).

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 23 Joulu 2019 14:12

Hei,

Minulla on seitsemän (7) shakki lautapeliä internet sivustollani, olen suomen suurin ja parhain netti lautapelejä sivusto kahdelle pelaajalle, tällä hetkellä.

Minulla on seuraavat shakki pelit linjalla - >

Shakki 8x8 - perinteinen.
Shakki 10x8 - kuninkaan kaarti.
Shakki 10x8 - kenraalit.
Shakki 10x8 - kuninkaan sotilaat.
Shakki 10x8 - marsalkka shakki.
Shakki 12x8 - neljä kuningasta.
Shakki 12x8 - uros kuningas.

Minulla on kaksi uutta nappia pelissä ->

Kenraali nappi - liikkuu ja lyö kuten ritari ja torni.
Marsalkka nappi - liikkuu ja lyö, kuten ritari ja lähetti ja torni.

Tässä linkissä on minun lautapelien kuvia - https://www.lautapelisivusto.com/Etusiv ... ston_kuvaa

Minulla on tilanne, että, tahtoisin olla mukana käynnistämässä suomalaista kotimaista netti shakki lautapelaamista, minulla on tähän siis nämä seitsemän shakki peliä varattuna, minä toivoisin jos jotkut teistä ammattimaisemmista shakki pelaajista voisivat tehdä arvioita minun shakki peleistäni, niitten toimivuudesta ja myös siintä mitenkä kivaa on kun suomi netissä on viimein myös shakki pelejä kahdelle pelaajalle.

Eli, toivoisin tukea tähän lautapelaamiseeni, en ole yritys enkä yhtiö, minulla oli tarkoitus olla virallinen lautapelejä taiteilija, mutta, olen sairas eläkeläinen, jotenka teen tämän harrasteena, olen "hobby boardgame indie", eli, "itsenäinen lautapeli harrastelija".

Kiitos jos kirjaatte arvioita, vaikka vain ihan minun omalle foorumille, jos ei sitten muualle, näistä shakki peleistäni, jospa näin saataisiin käyntiin, tämä kotimainen netti shakki pelaaminen.

Tässä on linkki minun sivustolleni jossa ne shakki pelit on pelattavissa - https://www.lautapelisivusto.com

Olen vaihtamassa vuoden vaihteessa domainin, lautapelimaailma.com osoitteeseen.

--

Kiitos,

Hannu Särö

--
Lautapelaaja ja lautapelisuunnittelija ja "lautapelimestari" sivuston ylläpitäjä -
Tästä indie sivustoilleni ->
www.lautapelisivusto.com - www.tabletpelisivusto.com - www.hannunsankarit.com - www.lautapelikenraalit.com
--

Tapani Sjöman
Seura: MatSK

Re: Suomalainen internet pelaaminen, ja sen käynnistämistä hieman :).

Lukematon viesti Kirjoittaja Tapani Sjöman » 24 Joulu 2019 08:13

Nyt on pakko tätä kommentoida. Jos haluat tehdä toimivan sivuston, kannattaisi käydä katsomassa mallia, miten vastaavat muut sivustot on toteutettu. Ja tietysti, jos et itse pelaa shakkia netissä, niin miten voit rakentaa sivuston pelaamista varten? Eli suosittelisin jäsenyyttä jonnekin sivustolle (esim. https://gameknot.com/) ja pelaamista vähintään 200 peliä, mutta mielummin enemmän. Tämän jälkeen perusasiat sivuston toteuttamista varten pitäisi löytyä "selkäytimestä".

Hannu Särö
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 24 Joulu 2019 09:09

Hei,

Olen jäsen playchess.com sivustolla, mutta, en omaa korkeata rankingia, minä pelaan sivustolla noin 0 - 10 peliä viikko, yleensä häviän.

Ja kyllä vain aion rakentaa sivuston jossa voi pelata lautapelejä, mutta, minä en aio kopioida kenenkään toisen sivua, minä miellummin annan sitten myöhemmin muitten kopioida minun ainutlaatuista sivuani.

Eli, en ole rakentamassa kopiota kenenkään toisen sivustosta, ja pelaan linja shakkia playchess.com palvelussa.

Minä teen omat ainutkertaiset suomen oloihin ratkaisut sivustoni julkisivuun ja toimivuuteen, en halua anglia kopiota, anglia ratkaisut ovat ihan ok ja hyviä, mutta, eivät ne ainoita oikeita ole, on muitakin parempiakin vaihtoehtoja ja ratkaisuja, mitä anglia sivut tarjoavat.

Miksi tehdä sivusto jonka kaltaisia on jo monta, minä teen oman ja ainutkertaisen valinnan miellummin.

:) :) :)

--

--
Lautapelaaja ja lautapelisuunnittelija ja "lautapelimestari" sivuston ylläpitäjä -
www.lautapelisivusto.com - www.tabletpelisivusto.com - www.hannunsankarit.com - www.lautapelikenraalit.com
--

Tapani Sjöman

Lukematon viesti Kirjoittaja Tapani Sjöman » 26 Joulu 2019 11:59

Ok. Sivustollasi on tosiaan paljon muutakin kuin perinteinen shakki. Omalta osaltani voisin antaa oheiset kohdat, jotka pitää toteutua, että kävisin sivustolla toisenkin kerran:
1. Pelaamaan pitää päästä max kolmella hiiren klikkauksella.
2. Odotusaika max 10 s.
3. Lauta pitää olla visuaalisesti sellainen, että aseman voi hahmottaa helposti.
4. Jos ei ole muita pelaajia linjalla, pitää pystyä pelaamaan tekoälyä vastaan ja mielellään asemasta, jonka voi itse laudalle asettaa.
5. Pelaajille pitää laskea vahvuusluku, jonka perusteella voidaan suodattaa uusien pelien käynnistymistä (kirjautuminen omalla tunnuksella).

Nämä perusteet pitää olla kunnossa ja jos haluat erottua muista shakkisivustoista, pitäisi tarjota jotakin, mitä muilta ei vielä löydy.

Hannu Särö
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 27 Joulu 2019 12:29

Hei,

Kiitos palautteesta.

1)
Minulla peli latautuu 3 klikin kanssa, ja sitten on vielä 1 klik kun käynnistää pelin, eli, minulla on 3+1 klikkiä ja pääsee pelaamaan.

2)
Odotus aika max. 10 sekunttia, minulla on harrastus, enkä ole miljonääri, yksi tuollainen shakki peli sisältää shakki laudan joka voi olla 8K ruudulla 5000 pikseliä korkea ja leveä, lisänä shakki napit ovat muistissa 2160x920 pikseliä, eli nuo grafiikat pitää siirtää linjalla, minulla on vain tavalliset harrastelijan palvelimet, minulla ei ole miljonäärin palvelimia, ja sallin 5000 pelaajaa, jotenka linja liikenne on liian suuri jos pyrin käynnistämään pelin alle 10 sekunttia, nyky harraste tason teknologia, ei kunnolla mahdollista 8K resoluution pelien lataamista ja rakentamista ihan 10 sekunttiin, kun voi olla 5000 pelaajaa.

3)
Lauta grafiikat ovat parasta grafiikkaa mitä suomi net tällä hetkellä tarjoaa, mutta, ne on rakennettu sillä idealla, että, kaupalliset voivat tehdä paremman grafiikan, grafiikan tarkoitus ei ole olla aina suomen ykkönen, aion olla top-10 grafiikassa, mutta, aion antaa monen mennä ohi.

4)
Tekoäly olisi varmaankin jonkun toisen tekemä jos sellaisen laittaisin, en itse kykene deep blue vai onko se deep-10 vai mikä se nyt on, enkä kykene edes puolikasta sellaista rakentamaan, tämä on minun oma sivusto, en käytä muitten tekoälyjä.

5)
Tuo pelaajien vahvuus luku on tulossa myöhemmin, minulla ei ole tällä hetkellä rekisteröintiä, eli pelaajat pelaavat sillä nimellä, mikä on palvelimessa sillä hetkellä vapaana, itse voi valita minkä nimen, taikka sitten vieras tunnuksella, vahvuus lukua ei voi tällä hetkellä laittaa, koska peleissä ei ole rekisteröintiä.

--

Minä kiitän sinua mielipiteestä, minulla on nyt ensimmäinen täysi vuosi linjalla alkamassa, lupaan kehittyä tulevina vuosina, vaikka vielä tänään ei ihan kaikki ole valmiina, minä olen yksin tämän projektin kanssa, en ole koodari tai graafikko ryhmä, olen itsenäinen lautapeli harrastelija, indie.

--

--
--

Tapani Sjöman

Lukematon viesti Kirjoittaja Tapani Sjöman » 27 Joulu 2019 14:30

Tässä vielä tarkennus edellä olevan listan kohtaan 3:

1. Napit pitää mahtua ruudun sisään.
2. Lauta tarvittaessa toisin päin (flip)
3. Siirrot tulevat vierelle näkyviin
4. Pelin jälkeen mahdollisuus analysoida peliä
5. Pelin talletus pgn-muotoon

Ohessa kuva selkeästä laudasta chessbase.com -sivulta
Kuva

Hannu Särö
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 27 Joulu 2019 16:00

Hei,

1)
Napit ovat hieman isot koska laudalla on kangas kuvio, tämä kangas kuvio on 3D mukainen, ja se aiheuttaa efektin joka käytännössä estää nappien laittamisen ruudun sisään, ne eivät näytä enää tarpeeksi 3D muodossa olevilta laadukkailta napeilta, mutta, voin laittaa zoom säädön nappi koolle, jos joku silti haluaa pitää nappeja ruutu koon mukaan.

2)
Flip on ihan ok, voin sen laittaa, mutta, ongelmaksi jää tällöin ritari / hevonen nappi, tämän ritari napin pitää katsella kuningasta, jos laitan flipin, niin, hevonen katselee kuningatarta, tämä on vähän ongelma, että, ritari tuijottaa daamia.

3)
Siirtojen näkyminen, voin miettiä asiaa, mutta, se vaatii muutoksia, minun tekoäly tarkistus rutiineihin, voin sen mahdollisesti laittaa myöhemmin, napin takaa aktivoitumaan.

4)
Pelin jälkeen mahdollisuus analysoida peliä, tämä vaatii muutoksia tekoälyyn joka tarkistaa siirtoja, minulla ei tällä hetkellä tallenna tekoälyni edellisiä siirtoja, mutta, voin sen laittaa ajan kanssa, että, siirtoja voi kelata takaisin päin myös.

5)
Olen sotalautapeli suunnitelija, tuo muoto on minulle lähes tuntematon, tiedän sen olemassa oloa, mutta, en omaa kokemusta siihen, mutta, voin katsella jos sen header ja data info löytyy netistä ja se on ilmais formaatti, niin, voin laittaa mahdollisuuden copy & pasteta tämä tallenne muoto.

--

--
--

Jussi Hämäläinen

Lukematon viesti Kirjoittaja Jussi Hämäläinen » 27 Joulu 2019 16:30

Vinkkejä alan ammattilaiselta:

- ilmainen kirjasto shakin siirtologiikalle (esim. tuo siirtojen kelaus): https://github.com/jhlywa/chess.js
- ilmainen shakki-engine, joka pyörii Javascriptillä/selaimessa: https://github.com/nmrugg/stockfish.js/
- ilmainen shakki-engine, joka pyörii palvelimella: https://github.com/official-stockfish/Stockfish
- ilmainen shakkilauta-lisäosa: https://chessboardjs.com/

Jos sivuston graafinen puoli on mielestäsi oiva (se on varsin näyttävä, joskin hiukan raakile), niin siinä tapauksessa suosittelen vähintään kolmeen ensimmäiseen lisäosaan tutustumaan. Säästät kuukausitolkulla tehokasta työaikaa. =)

Muita lautapelejä nämä kirjastot/lisäosat eivät toki tue, mutta rehellisesti sanoen (ottaen huomioon että olet harrastelija ja vailla varsinaista ohjelmointikokemusta) voisi ehkä olla hyväkin, että keskityt ensin yhden pelin laadukkaaseen netti-toteutukseen!

Tsemppiä!

Hannu Särö
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 29 Joulu 2019 11:31

Kiitos,

Joo, kiitos linkeistä, minä niitä hieman tutkin jo, muistan tämän ketjun jos myöhemmin käytän muitten ihmisten tekemiä koodeja, minulla on tällä hetkellä ihan omat koodit, java open jdk kanssa tehtynä, ne toimii ihan ok, vaikka ovat vähän suppea toimiset tarkistusten ja toimintojen puolelta, niissä ei tallennu esim. viimeiset siirrot, mutta, se ei ole iso asia lisätä.

Mutta, joo, tämä alkuperäinen juttuni.

Minulla on seuraavat shakki pelit linjalla - >

Shakki 8x8 - perinteinen.
Shakki 10x8 - kuninkaan kaarti.
Shakki 10x8 - kenraalit.
Shakki 10x8 - kuninkaan sotilaat.
Shakki 10x8 - marsalkka shakki.
Shakki 12x8 - neljä kuningasta.
Shakki 12x8 - uros kuningas.

Minulla on kaksi uutta nappia pelissä ->

Kenraali nappi - liikkuu ja lyö kuten ritari ja torni, nappi on kuten karvahattu.
Marsalkka nappi - liikkuu ja lyö, kuten ritari ja lähetti ja torni, nappi on kuten karvahattu jolla marsalkan sauva.

Minulla on nuo shakki pelit linjalla, olisi mukava jos ihmiset tekisivät nettiin arvioita, siintä kuinka mukavaa on pelata näitä minun shakkipeli modifikaatioitani.

Nämä minun shakki pelit on rakennettuna upseeri ja sota aihe mukaan, niissä on siis nuo kaksi uutta nappia.

Olisi mukava jos jotkut kirjaisivat nettiin arvioita sivustostani ja sivustoni shakki peleistä. :) :) :)

Minä kiitän kun muistatte, että, olen harrastelija, en ihan ammattilainen ja kiitän kun vertaatte minua muihin harrastajiin, eikä maximaalisiin kaupallisiin mahdollisuksiin, mitä netti tarjoaa.

Nämä minun shakki pelit on tässä linkissä - https://www.lautapelisivusto.com

Olisi hirmu kiva jos netistä löytyisi muitten tekemiä arvioita, minun lautapeleistäni, olen Hannu Särö olen lautapelisuunnittelija, kiitos kun olette kohteliaita minulle, ja minun mahdollisille tuleville faneille.

Kiitos,

Hannu Särö.

--

--
--

Vastaa Viestiin