Vanhat Suomen Shakit
-
- Seura: LprSk
Vanhat Suomen Shakit
Hei! Ei kenelläkään sattuisi olemaan Suomen Shakin vuosikertaa 1991 myytävänä? Ei löydy tällä hetkellä Antikvaarisesta kirjakaupastakaan. Ellei kokonaista vuosikertaa tule vastaan, olisin kiinnostunut myös irtonumeroista. T. Ilkka Vanttaja
-
- Seura: ESK
Re: Vanhat Suomen Shakit
Kysyisin Suomen shakkiliitosta josko löytyisi.Olin itse n.15v sitten siirtämässä liiton varastoa Järvenpäähän ja siellä laitoimme vuosikertoja järjestykseen lehden alkuajoista lähtien joiltakin vuosilta vuosikertoja oli useampia.
terveisin
Mikael Lembidakis
terveisin
Mikael Lembidakis
-
Eikös me olla Shakkiliiton foorumilla.Kannattaisiko Liiton myydä ylimääräiset vuosikerrat tukkuhintaan johonkin divariin, jotta saataisiin lehdet kiertoon?
-
Niistä ei varmaan kukaan maksa mitään, jos joku edes haluaa ottaa vastaan? Ei liity shakkiin, mutta oli laatikoittain kaikenlaisia vanhoja kirjoja ym. ja niitä ei ainakaan torissa kukaan huolinut ilmankaan.
Vuosia sitten lehtiä oli skannattuna ja ladattavissa jossain. En muista oliko tuo vuosi vai enimmäkseen vanhempia vuosikertoja. Latasin ne silloin kaikki talteen, ehkä ovat yhä jollain koneella..
Miksi haluat lehdet, onko niissä jokin kiinnostava juttu? Ehkä joku voi skannata sen.
-
- Seura: LauttSSK
Kristian, yksi kerää vanhoja Suomen Shakkeja, toinen puolestaan ikävyyksiä. Kullakin on omat valintansa.
Ilkka, minulla on joitakin 1991 Suomen Shakkeja. Numerot 1-8, 11 ja 12. En löytänyt numeroita 9 ja 10. Saattavat olla hyvässä piilossa. Saat lehdet minun puolestani markatta.
Ilkka, minulla on joitakin 1991 Suomen Shakkeja. Numerot 1-8, 11 ja 12. En löytänyt numeroita 9 ja 10. Saattavat olla hyvässä piilossa. Saat lehdet minun puolestani markatta.
-
- Seura: KokkSK
Ilkka Vanttaja kirjoitti: ↑17 Elo 2023 15:41Eikös me olla Shakkiliiton foorumilla.Kannattaisiko Liiton myydä ylimääräiset vuosikerrat tukkuhintaan johonkin divariin, jotta saataisiin lehdet kiertoon?
LeppSisun edesmennyt puheenjohtaja Lars-Olof Söderlund kokosi noin 20 v sitten kaikki Suomen Shakki -lehdet laatikoihin ja hän vei ne divariin. Hänelle oli sanottu että noista ei pysty maksamaan mitään. Lasse jätti kaikki lehdet sinne.
Muille sanoisin että Suomen Shakki -lehdissä on suomen kielellä mm. shakkiteoriaa, esim. Mauno Laisaaren (reservin kapteeni, Työväen Shakkiliiton puheenjohtaja, Karjalan Liiton toiminnanjohtaja ja lakimies, ym.) loppupeliteoriaa (esim. Eristetty d-sotilas ja eristetty sotilaspari, ym.).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mauno_Laisaari
https://www.finna.fi/Record/musketti_ra ... VR1%3A1522
Mauno Laisaari kotonaan Helsingissä 1979.
-
Kiitos, tartun tarjoukseen. IlkkaArto Lindholm kirjoitti: ↑18 Elo 2023 18:54Kristian, yksi kerää vanhoja Suomen Shakkeja, toinen puolestaan ikävyyksiä. Kullakin on omat valintansa.
-
- Seura: KokkSK
Tämän foorumin lisäksi noita vanhoja Suomen Shakkeja voisi kysyä
- eri shakkikerhojen toimihenkilöiltä,
- Kirjashakkiliiton toimihenkilöiltä,
- Tehtäväniekkojen toimihenkilöiltä ja
- shakkiaiheisilla some-kanavilla.
=>
Vaikka heillä ei olisikaan niin näillä kavereilla on runsaasti yhteyksiä eri puolille.
Parikymmentä+ vuotta sitten minä sain minulta puuttuvia Suomen Shakkeja Olavi Rajalan (kirje- ja lähishakkiaktiivi ja silloinen shakkikauppias) kautta. Hänelläkin oli yhteyksiä eri puolille.
- eri shakkikerhojen toimihenkilöiltä,
- Kirjashakkiliiton toimihenkilöiltä,
- Tehtäväniekkojen toimihenkilöiltä ja
- shakkiaiheisilla some-kanavilla.
=>
Vaikka heillä ei olisikaan niin näillä kavereilla on runsaasti yhteyksiä eri puolille.
Parikymmentä+ vuotta sitten minä sain minulta puuttuvia Suomen Shakkeja Olavi Rajalan (kirje- ja lähishakkiaktiivi ja silloinen shakkikauppias) kautta. Hänelläkin oli yhteyksiä eri puolille.