Shakki varitaatiot - kuninkaalliset laudat.

Keskustelua säännöistä ja tulkinnoista
Hannu Särö
Viesti:

Shakki varitaatiot - kuninkaalliset laudat.

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 28 Syys 2020 18:21

Hei,

Moi, olen Hannu Särö, olen noin 50 vuotinen helsinkiläinen lautapelaaja ja lautapelisuunnittelija.

Minulla on lukuisia sivustoja täällä netissä ylläpidossa, minä ylläpidän lautapelejä sivustoja.

Minulla on myös eri shakki variaatioita netissä, lautapelisivusto.com ja tabletpelisivusto.com sivustoillani.

--

Minulla on tällä hetkellä 8 shakki variaatiota - >

Shakki 8 x 8 - Perinteinen.
Shakki 10 x 8 - Kuninkaan sotilaat.
Shakki 10 x 8 - Kuninkaan kaarti.
Shakki 10 x 8 - Kenraalit.
Shakki 10 x 8 - Marsalkka shakki.
Shakki 12 x 8 - Uros kuningas.
Shakki 12 x 8 - Neljä kuningasta.
Shakki 12 x 8 - Hallitsija kuningas.

Aion lisätä vielä yhden shakki variaatio sykermän sivustoilleni, minä mahdollisesti teen ihan oman sivun shakkipeleilleni.

--

Mutta, minä aion lisätä kuninkaallisen shakki pelin suomi nettiin.

Kuninkaallinen shakki lauta on jotain 12 x 10 tai 12 x 8 tai 10 x 8.

Tämä on shakki variaatio, jossa napit on korotettuna ritarilla ja kaikilla paitsi kuninkaalla ja kuningattarella on tämä ritari korotus ja lisänä pieni kruunu grafiikka napin varressa lisättynä.

Eli, kuninkaallinen torni liikkuu ja lyö kuten torni ja ritari.
Eli, kuninkaallinen lähetti liikkuu ja lyö kuten lähetti ja ritari.
Eli, kuninkaallinen ritari liikkuu ja lyö kuten ritari joka voi liikkua ja lyödä 2 + 1 ja vielä 3 + 1.
Eli, kuninkaallinen kenraali liikkuu ja lyö kuten torni ja ritari joka voi liikkua ja lyödä 2 + 1 ja vielä 3 + 1.
Eli, kuninkaallinen marsalkka liikkuu ja lyö kuten torni ja lähetti ja ritari joka voi liikkua ja lyödä 2 + 1 ja vielä 3 + 1.

Ja vielä kuninkaallinen sotilas, liikkuu ensi siirrolla 1 - 3 eteenpäin, tai sitten 2 + 1 eteenpäin, se lyö sivulle viistoon tai sitten kuten 2 + 1 eteenpäin.

Tämä kuninkaallinen shakki on tarkoitus laittaa nettiin, kun saan muutamia lautapelejäni ensin valmiiksi.

:) :) :)

Täällä voi testaa, minun shakki lautojani, minulla on mahdollisuus 1 tai 2 pelaajaa netissä - https://www.lautapelisivusto.com

:) :) :)

--

--
Lautapelaaja ja lautapelisuunnittelija ja "lautapelimestari" sivuston ylläpitäjä -
Indie sivustoni ->
www.lautapelisivusto.com - www.tabletpelisivusto.com - www.hannunsankarit.com - www.lautapelikenraalit.com
--