Shakkipelin nappien asetelma - shakki variaatio "neljä kuningasta".

Keskustelua säännöistä ja tulkinnoista
Hannu Särö
Viesti:

Shakkipelin nappien asetelma - shakki variaatio "neljä kuningasta".

Lukematon viesti Kirjoittaja Hannu Särö » 28 Touko 2020 02:46

Hei,

Hei, olen Hannu Särö, olen lautapelaaja ja lautapelisuunnittelija, minä hallinnoin "lautapelimestari" sivustoa helsingissä, ja useita siihen liitettyjä lautapelaamiseen tarkoitettuja sivustoja.

Minulla on tässä shakkipelin asetelma, jossa on 12x8 lauta koko, minä toivoisin hieman tulkintaa, vaikka minä olen lautapelisuunnittelija, niin, minä en ihan täysin osaa shakki kykyä sanoa, onko tämä asetelma oikein, eli, ovatko nämä napit pelattavan loogisesti oikeilla paikoilla.

Kenraali nappi on karvahattu jossa kukkanen, kenraali nappi liikkuu, kuten torni ja hevonen.

--

Tässä on kuvan kaappausta, lautapelistäni "neljä kuningasta" ->

Kuva

--

Lautapelissäni on siis neljä kuningasta, kaksi molemmin puolin, mutta, jo yhden kuninkaan matti riittää voittoon, en halunnut tehdä tammi pelin kaltaista loppu ajoa peliini.

Eli, minun kysymys on, mitä arvioitte, onko jokin toinen lautanappi rakenne parempi.

Voit kirjata paremman, vaikka näin ->

Tässä on minun nykyinen lauta - t k K Q l h h l Q K k t

t = torni.
h = hevonen.
l = lähetti.
k = kenraali.
Q = kuningatar.
K = kuningas.

:) :) :)

Jos koet, että jokin toinen asetelma on todella loogisempi, niin, kiitos kun kirjaat perusteita myös, minulla ei itselläni ole ihan varmuutta, että, tuo on loogisin ja oikein, tämä, kun en ole varsin erikoinen shakki pelaaja.

--

--
Lautapelaaja ja lautapelisuunnittelija ja "lautapelimestari" sivuston ylläpitäjä -
Tästä indie sivustoilleni ->
www.lautapelisivusto.com - www.tabletpelisivusto.com - www.hannunsankarit.com - www.lautapelikenraalit.com
--