En minä ole tällaista väittänyt, ja sellaisen implikoiminen on minusta aika matalamielistä. Moderaattorilta odottaisin enemmän.Jari Järvenpää kirjoitti: ↑15 Marras 2022 15:35Vai miten perustelet, että vapaaehtoisuus ja trollaaminen liittyvät? En tekisi siksi tästä mitään subjektiivista asiaa. Asiaankuulumattomia kommentteja pyrin siirtämään yhtä lailla muistakin keskusteluista eli siinä mielessä olen puolueeton.
Et tunnu vieläkään täysin ymmärtävän, miksi on ongelmallista, että moderaattori osallistuu sellaisen viestiketjun moderointiin, jossa hän on itse aktiivinen keskustelija, vaan tunnut pikemminkin perustelevan, miksi sinun on ihan ok rikkoa tätä sääntöä. Sinäkö tosiaan olet oikea henkilö poistamaan poikkeavat mielipiteet ja muut soraäänet, jotta oma kannanottosi saisi enemmän näkyvyyttä? Ihanko todella ajattelet näin? Vaikka ei olisi foorumin moderointiperiaatteita kuunaan lukenut, niin pitäisihän sen jo järkikin sanoa, että ei näin voi toimia.
Jotkut ovat varmasti tulkinneet moderaattorin kehoituksen rauhoittua verhoiltuna uhkauksena. Tosin vaikea sitä on muuten lukeakaan. Se, ettet hahmota moderaattorin rooliin kuuluvaa erityistä vastuuta, vaan syytät lukijoita virheellisestä tulkinnasta, on minusta häkellyttävää.
En tiedä, mitä tarkoitat poliittisella puheella, mutta kyllä se on totta, että tasapuolisuus, oikeudenmukaisuus, integriteetti, korruptoimattomuus ja vallan väärinkäytöksiin puuttuminen ovat itselleni hyvin tärkeitä periaatteita. Monille nämä ovat vain onttoja iskulauseita, mutta minulle niiden sisältö ja merkitys ovat arvokkaita. Jos tämä ei sinua miellytä, niin harmi juttu.Jari Järvenpää kirjoitti: ↑15 Marras 2022 19:52Vaikutat keskittyvän vain periaatteellisuuksiin ja poliittiseen puheeseen.
Jotta et jäisi täysin ilman vastausta kysymyksiisi, vastaan vielä tämänkin, vaikka se on aivan sivuseikka: Foorumin keskustelun laatu ei tosiaan ole yleensä erityisen korkeatasoinen, mutta ei minulla ole siihen muuta lääkettä kuin se, että kukin tahollaan katsoo peiliin ja päättää kirjoittaa mahdollisimman korkeatasoisia puheenvuoroja, ja jättää typerimmät asiat kirjoittamatta. Jo kauan sitten - pian aikuistuttuani - opin sen, että en pysty muita ihmisiä, enkä varsinkaan Olli Sisättöä, pakottamaan olemaan mitään mieltä. En myöskään voi määritellä mitkä näkökulmat eri asioihin ovat hänen mielestään relevantteja, ja kieltämään häneltä vääriä näkemyksiä. Ainoa ihminen, jonka kautta voin keskustelun tasoa nostaa, olen minä itse.
Hämmentävää minulle tässä on nyt vain se, että miksi Suomen Shakkiliitto antaa keskustelufoorumillaan toimia moderaattorina henkilön, joka ei huomauttamisen jälkeenkään tunnu ymmärtävän moderaattorin asemaan liittyvää vastuutaan ja korostunutta tasapuolisuuden vaatimusta, eikä ilmeisesti ole sitoutunut noudattamaan foorumin moderointiperiaatteita, vaan ainoastaan omaa harkintaansa.
terv. Lauri