JSM-toimikunnan uusi kokoonpano

Shakki Suomessa ja maailmalla
Mika Ebeling
Seura: Matinkylän Shakkiker

JSM-toimikunnan uusi kokoonpano

Lukematon viesti Kirjoittaja Mika Ebeling » 05 Syys 2022 10:33

Surullisena huomasin JSM-toimikunnan kokoonpanon muutoksen.

Minun on vaikea tässä tilanteessa hyväksyä Jyrki Kytöniemen valintaa toimikuntaan ja vieläpä sen puheenjohtajaksi.

Kun 3 vuoden tauon jälkeen pääsimme elokuussa vihdoinkin pelaamaan joukkuepikashakin SM-kisoihin, niin hän oli käsittääkseni selvästi koko kilpailun häiritsevin pelaaja pelatessaan vahvasti humalassa ainakin loppukilpailun ajan. Näin ja kuulin tämän kohtuullisen läheltä, koska hänen joukkueensa kulki edellämme finaalissa. Mielestäni hän olisi ansainnut kilpailukiellon, mutta vajaata kuukautta myöhemmin hänet valittiinkin JSM-toimikunnan puheenjohtajaksi.

Minulla ei ole mitään muuta Jyrkiä vastaan. Toivottavasti korkki pysyy kiinni.

Olli Sisättö
Seura: VammSK

Re: JSM-toimikunnan uusi kokoonpano

Lukematon viesti Kirjoittaja Olli Sisättö » 06 Syys 2022 00:51

Mika Ebeling kirjoitti:
05 Syys 2022 10:33
Surullisena huomasin JSM-toimikunnan kokoonpanon muutoksen.

Minun on vaikea tässä tilanteessa hyväksyä Jyrki Kytöniemen valintaa toimikuntaan ja vieläpä sen puheenjohtajaksi.

Kun 3 vuoden tauon jälkeen pääsimme elokuussa vihdoinkin pelaamaan joukkuepikashakin SM-kisoihin, niin hän oli käsittääkseni selvästi koko kilpailun häiritsevin pelaaja pelatessaan vahvasti humalassa ainakin loppukilpailun ajan. Näin ja kuulin tämän kohtuullisen läheltä, koska hänen joukkueensa kulki edellämme finaalissa. Mielestäni hän olisi ansainnut kilpailukiellon, mutta vajaata kuukautta myöhemmin hänet valittiinkin JSM-toimikunnan puheenjohtajaksi.

Minulla ei ole mitään muuta Jyrkiä vastaan. Toivottavasti korkki pysyy kiinni.
Vahva blikstikaverini pyysi lähettämään seuraavan viestin puolestaan. Hän ei ole foorumikirjoittaja.

Esitän pahoitteluni kaikille, jotka kokivat häiriötä taholtani loppukilpailussa. Illanvietto kesti liian myöhään, kun tapasi pitkästä aikaa vanhoja kavereita ja tuttuja. Lepääminen jäi liian vähäiseksi, kun kisa alkoi jo klo 10.
Olen aikoinaan toiminut kaksitoista vuotta JSM-toimikunnassa ja nyt kun toimikuntaan tarvittiin kesken kauden pikaisesti uusi pj, niin suostuin olemaan käytettävissä. En siis hakenut tehtävää itselleni.
J.Kytöniemi

Arto Lindholm
Seura: LauttSSK

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 06 Syys 2022 06:43

Jumala antaa anteeksi, Mika ei.

Lauri Kangas
Seura: Pässi

Lukematon viesti Kirjoittaja Lauri Kangas » 06 Syys 2022 10:20

Moi Mika!

Unohdit mielestäni olennaisimman näkökannan, eli sen että kyseessä on Shakkiliiton hallituksen jäsen. Eivät nämä edesottamukset ainakaan shakin maineelle mitään hyvää tee.

Palasi väistämättä mieleeni, että takavuosina käytiin keskusteluja onko shakkiseuran nimi Pässi sopiva shakin maineelle. Ja mitä se tekisikään Shakkiliiton hallituksen arvokkuudelle, jos sinne voitaisiin valita joku "Pässi".

Ajat ovat totisesti muuttuneet.

terv. Lauri

Arto Lindholm

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 06 Syys 2022 12:05

Ikuisuuskysymys, pilaako mies nimeä vai nimi miestä? Vaikuttaa siltä, että shakki-ihmisten tulisi olla täydellisiä kaikessa tekemisissään, varsinkin Suomessa. Pitäisiköhän valita Shakkiliiton hallitukseen jäseniä, jotka eivät ryyppää eivätkä muutenkaan ymmärrä hauskan päälle. Ihminen se on "Pässikin" vaikka olisikin Shakkiliiton hallituksen jäsenenä.

Lauri Kangas
Seura: Pässi

Lukematon viesti Kirjoittaja Lauri Kangas » 06 Syys 2022 13:35

Hauskan pitämistä varmasti kaikki kannatamme, uskoakseni myös ketjun avannut Mika.

Mutta ei nyt sekoiteta asioita. SM-kilpailujen loppukilpailun häiritseminen siinä määrin, että tuomari poistaa pelaajan pelisalista ei vastaa ainakaan minun käsitystäni hauskan pitämisestä, eikä se varsinkaan ole mikään meriitti. Ainakaan minun mielestäni.

Jari Järvenpää
Seura: TuTS

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari Järvenpää » 06 Syys 2022 14:04

Muistan Jyrkin olleen yhtä äänekäs joukkuepikashakkiturnauksissa kolmena vuonna. Kaksi edellistä kertaa vuosina 2019 ja 2018.

Juha Mäki
Seura: TammerShakki

Lukematon viesti Kirjoittaja Juha Mäki » 06 Syys 2022 14:10

Pahoitteluni Jari siitä, etten puuttunut joukkuekaverini solvaukseen sinua kohtaan ennen peliänne. Olin itse niin väsynyt, kun olin joutunut kuuntelemaan vieressä koko päivän, etten pystynyt sanomaan mitään.
Viimeksi muokannut Juha Mäki, 07 Syys 2022 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Olli Sisättö
Seura: VammSK

Lukematon viesti Kirjoittaja Olli Sisättö » 06 Syys 2022 14:25

Työpaikallani käytetään korvatulppia tai kuulosuojaimia, jos meteli häiritsee.

Vuonna 2010 oli Tampereen joukkuebliksteissä hyvä keltainen kortti/punainen kortti -systeemi. Tätä täytyisi tarmokkaammin käyttää kilpailussa eikä tuomita inisemällä jälkikäteen jossain shakkifoorumilla.

Suomessa on myöskin paljon porukkaa, joka osallistuu vain vähän tai ei millään tavalla mihinkään yhteiseen tekemiseen. Kytöniemi on nähdäkseni aina ollut toiminnassa aktiivisesti mukana, joko puuhamiehenä tai pelaajana. Hän myös tietää Suomen shakkihistoriasta ja nykytilanteesta suunnilleen kaiken. Tietyistä puutteistaan huolimatta hän on mielestäni paras mies tehtävään.

Arto Lindholm

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 06 Syys 2022 14:33

Käsittääkseni näitä valintoja tehdään äänestämällä, demokratian avuin. Mikäli Jyrkin "pässimistä" on tapahtunut aiemminkin, niin eikö valintoja tehdessä tätä ymmärretty lainkaan? Samaa mieltä Ollin kanssa, että onko tässä joillakin lorahtanut pisu omaan housuun, näin jäkikäteen ajatellen.

Vastaa Viestiin