Sodan seuraukset,poikotit

Shakki Suomessa ja maailmalla
Esko Virtanen

Re: Sodan seuraukset,poikotit

Lukematon viesti Kirjoittaja Esko Virtanen » 08 Syys 2023 09:19

rauha tulee aikanaan.
siihen asti boikotteja tarvitaan.
miksi venäjä ei lähetä urheilijoitaan sotatantereelle Ukrainaan vaan MM-turnauksiin`?
kansainvälisten urheijayhteisöjen ryhdikkyyttä voimme kohtuudella odottaa...
mm. "Suomi eroaa Kansainvälisestä nyrkkeilyliitosta – taustalla venäläisjohtoisen liiton toimintatavat"
https://yle.fi/a/74-20047736
Torstai 7. syyskuuta
19.04: Ukraina: Venäjällä ei ole enää joukkoja, joilla käynnistää hyökkäys Valko-Venäjältä käsin
Venäjä on siirtänyt suurimman osan Valko-Venäjällä harjoittelevista yksiköistään muille alueille, eikä sillä ole enää riittävästi maajoukkoja
Venäjä on siirtänyt yksiköitä Valko-Venäjältä Ukrainan koillisrintamalle, piiritetyn Kupjanskin kaupunkiin ja läheisen Kreminnan väliin.

ja "Suomen uimaliitto vetoaa Kansainvälisen uimaliittoon, jotta venäläiset ja valkovenäläiset eivät saisi palata uintikilpailuihin."

Arto Lindholm
Seura: LauttSSK

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 08 Syys 2023 11:46

Tämä keskustelu alkaa muistuttaa koronakeskusteluja, joissa kahden vuoden ajan toistettiin samaa mantraa. Kuka tahansa voi vaatia sodan lopettamista, rauhan palauttamista ja kertoa miten asia pitäisi oikeasti hoitaa, mutta harva on valmis menemään seisomaan henkensä vaarantaen sotia käyvien joukkojen väliin rauhankyyhky olallaan ja vaatimaan väkivaltaisuuksien välitöntä lopettamista. Ehkä Suomen uimaliitosta joku voisi uhrautua tai joku täältä? Esko?

Esko Virtanen

Lukematon viesti Kirjoittaja Esko Virtanen » 09 Syys 2023 08:08

mitä koronamantraa tarkoitat?
niitä oli ainakin sata erilaista.

ukrainan suhteen monet EU-maiden nuoret kansalaiset ovat menneet sinne ihan henkilökohtaisesti kuin ISIS naiset syyriaan.
keskustelin erään nuoren shakinpelaajan kanssa. Hän oli jo mielessään päättänyt lähteä, vaan kaverit alkoivat jarrutella. Minä vahvistin, että parempi toimia suomessa rauhallisissa teemoissa. Hän ei lähtenyt.
Minä olen lahjoittanut rahaa suoraan ukrainan puolustusvoimille. Valitettavasti ukrainan sisäinen korruptio huventaa kansalaisten tukea siten, että vain kolmasosa lopulta menee oikeaan tarkoitukseen.

Arto Lindholm

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 11 Syys 2023 07:10

Esko:" mitä koronamantraa tarkoitat?"

Tee itse oma työsi. Käy läpi, ihan ite, sen ajan keskustelut.

Esko:"ukrainan suhteen monet EU-maiden nuoret kansalaiset ovat menneet sinne ihan henkilökohtaisesti kuin ISIS naiset syyriaan.
keskustelin erään nuoren shakinpelaajan kanssa. Hän oli jo mielessään päättänyt lähteä, vaan kaverit alkoivat jarrutella. Minä vahvistin, että parempi toimia suomessa rauhallisissa teemoissa. Hän ei lähtenyt.
Minä olen lahjoittanut rahaa suoraan ukrainan puolustusvoimille. Valitettavasti ukrainan sisäinen korruptio huventaa kansalaisten tukea siten, että vain kolmasosa lopulta menee oikeaan tarkoitukseen."

ISIS-naiset eivät taida kuulua tähän Ukrainan juttuun? Tosin ISIS-naiset eivät taineet olla ISIS-naisia täältä lähtiessään. On niin helppo antaa neuvoja turvallisen seinän ja vettä pitävän katon alla. Paikalle meneminen on jokaisen oma päätös. Se voi olla vaarallista, mutta se on hänen oman periaatteen mukainen päätös. Talvisodan aikaan Suomeen tuli Virosta ja Ruotsista vapaaehtoisia, joista monet kuolivat vapaehtoisuutensa takia. Heilläkin varmaan oli kavereita ja sukulaisia, jotka kertoivat että: "ei kannata mennä, parempi toimia Ruotsissa/Virossa rauhallisissa teemoissa."

Esko:"Minä olen lahjoittanut rahaa suoraan ukrainan puolustusvoimille. Valitettavasti ukrainan sisäinen korruptio huventaa kansalaisten tukea siten, että vain kolmasosa lopulta menee oikeaan tarkoitukseen."

Minäkin olen lahjoittanut kahdesti joka vuosi meidän suomalaisille sotaveteraaneille rahallista tukea jo parikymmnetä vuotta. Minä annan verorahoillani tukea Ukrainalle. Jokainen suomalainen, joka maksaa veroja tekee sitä samaa. Mielenkiintoista on tuo sinun kolmasosa -faktasi. Mistä sen revit? Kuka on ollut laskemassa sitä? Tekeekö numeroiden heittäminen tekstin sekaan jotenkin uskottavammaksi?

Esko Virtanen

Lukematon viesti Kirjoittaja Esko Virtanen » 11 Syys 2023 18:34

suomen miekkailuliitto vastustaa venäjän hyväksyntää ... olympiakomitean jäsenjärjestönä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Mi ... teluliitto

Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliitto ry, Finlands Fäkt- och 5-kampsförbund rf

Arto Lindholm

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 12 Syys 2023 06:50

Esko:"suomen miekkailuliitto vastustaa venäjän hyväksyntää ... olympiakomitean jäsenjärjestönä."

Pääseekö kuitenkin ISIS-naiset miekkailemaan, jos lupaavat olla kiltisti?

Erkki Nieminen

Lukematon viesti Kirjoittaja Erkki Nieminen » 13 Syys 2023 18:35

kylläpä joutaa forumin lakkauttamaan, kun ei tämän älyllisempää vänkäämistä saada ulostettua

Esko Virtanen

Lukematon viesti Kirjoittaja Esko Virtanen » 13 Syys 2023 20:10

Suomen Tanssiurheiluliitto ry:n (STUL) liittohallitus päätti elokuun alussa, ettei se lähetä urheilijoita ja tuomareita arvokisoihin, joissa mukana on venäläisiä ja valkovenäläisiä neutraalin lipun alla.

SSL ja tanssiurheilijat ovat suomen olympiakomitean jäseniä ... boikotti koskee ehkä myös shakinpelaajia ...
sikäli kuin foorumi palvelee jäseniään, niin jatkuu ... moderaattorit jaksavat tai lopettavat foorumin ...

Olli Sisättö
Seura: VammSK

Lukematon viesti Kirjoittaja Olli Sisättö » 14 Syys 2023 00:24

Erkki Nieminen kirjoitti:
13 Syys 2023 18:35
kylläpä joutaa forumin lakkauttamaan, kun ei tämän älyllisempää vänkäämistä saada ulostettua
Pitäisikö näiden tänne kirjoittaneiden saada ulostettua älyllisempää tekstiä, vai niiden, jotka eivät koskaan kirjoita itse tänne mitään, vaan lueskelevat vain muiden tuotoksia?

Äidinkielen yo-kokeisiin kun menee, niin jos kirjoittaa älyttömyyksiä, hylätty siitä tulee. Mutta hylätty tulee myös, jos palauttaa tyhjän paperin.

Arto Lindholm

Lukematon viesti Kirjoittaja Arto Lindholm » 14 Syys 2023 06:31

Olli:"Pitäisikö näiden tänne kirjoittaneiden saada ulostettua älyllisempää tekstiä, vai niiden, jotka eivät koskaan kirjoita itse tänne mitään, vaan lueskelevat vain muiden tuotoksia?

Äidinkielen yo-kokeisiin kun menee, niin jos kirjoittaa älyttömyyksiä, hylätty siitä tulee. Mutta hylätty tulee myös, jos palauttaa tyhjän paperin."

Hyvin sanottu Olli, vaikka toisinaan olemme asioista eri mieltä.

Vastaa Viestiin