Olen Hgissä kuntavaaliehdokkaana...

Shakki Suomessa ja maailmalla
Aulikki Ristoja
Seura: Gambiitti

Olen Hgissä kuntavaaliehdokkaana...

Lukematon viesti Kirjoittaja Aulikki Ristoja » 15 Huhti 2021 18:14

Ympäristöliikkeen listoilta. Nimensä mukaisesti se ei ole puolue vaan liike. Oma agendani on pyrkiä edistämään shakin asemaa Helsingissä, lisätä kouluihin shakkikerhoja ja pyrkiä saamaan shakki valinnaiseksi oppiaineeksi kouluihin. Erityisen rakkaana tavoitteena pidän Shakkikahvilan perustamista helppojen yhteyksien päähän Helsingissä. Kyse olisi paikasta, josta aina löytäisi pelikaverin ja kahvikupposen (tms.) äärellä voisi viettää aikaa pelaten ja analysoiden. Mielelläni kuulen teiltä ehdotuksia sopivista paikoista, jotta tämä tavoite saisi heti konkretiaa. Vaikka en tulisi valituksi Hgin kaupunginvaltuustoon, haluan tätä tavoitetta kohden edetä. Mahdollisesti jopa saada sen yhteyteen tai ainakin läheisyyteen (lyhytaikaisen) majoituspaikan pitkämatkalaisille. Shakkiareena on pelipaikkana hyvä, mutta siellä ei ole sellaista toimintaa, että sieltä voisi aina löytää helposti pelikaverin kunhan kävelee sisään. Shakkikahvila ei siinä mielessä kilpaile pelipaikkana sen kanssa, vaan täydentää shakin peluumahdollisuuksia pääkaupunkiseudulla.

Seppo Karasmäki
Seura: KäpSK

Re: Olen Hgissä kuntavaaliehdokkaana...

Lukematon viesti Kirjoittaja Seppo Karasmäki » 15 Huhti 2021 21:48

Hieno idea Aulikki,
Kalliossa on useita baareja joissa pelataan shakkia ja jopa lyysataan pelejä.
Mutta, se, että olisi paikalla aina joku joka pelaisi ei aina toteudu.
Rohkeasti vaan Kallioon ja sinne suunnalle vastusta löytyy.
Terveisin,
Kultaista Härkää ikävöivä
Seppo

Vastaa Viestiin