Kovatasoiset (ja halvat?) shakkiturnaukset ulkomailla

Shakki Suomessa ja maailmalla
Jari Järvenpää
Seura: TuTS

Kovatasoiset (ja halvat?) shakkiturnaukset ulkomailla

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari Järvenpää » 22 Helmi 2020 23:55

Olisiko muilla mielenkiintoa listata melko kovatasoisia ja kenties myös halpojakin turnauksia foorumille? Mielestäni näillä kriteereillä parhaita ovat huhtikuun Budapestin Spring Festival, jossa kaikki pelaajat ovat yli 2200-vahvuisia, elokuinen Riikan turnaus ja joulukuinen Rilton Cup.

KvM-tittelikelpoisissa täyskierroskilpailuissa on myös oma hohtonsa, mutta tällä hetkellä omalla vahvuusluvullani 2269 ne lähes poikkeuksetta maksavat yli 200 euroa.

-Jari

Niki Paajala
Seura: Pässi

Re: Kovatasoiset (ja halvat?) shakkiturnaukset ulkomailla

Lukematon viesti Kirjoittaja Niki Paajala » 23 Helmi 2020 11:03

Viime kesänä pelaamani Teplice Open voisi mennä tähän kastiin. Lähtölistalla olisit ollut 70. sijan paikkeilla ja vähintään 2500-vahvuisia oli pari tusinaa, eli jos meinaa pärjätä liian hyvin, niin pysäyttäjä kyllä löytyy. Yhdeksän kierrosta miellyttävällä yksi peli päivässä -tahdilla ei koidu kalliiksi, sillä luoteis-Tshekki ei ole hirveän tyyristä seutua.

Prahasta (tai tarvittaessa Saksan puoleltakin, Dresdenistä tai vaikka Berliinistä) pääsee junalla 0-1 vaihdolla perille. Englannilla pärjää, maantieteellisestä sijainnista johtuen saksan kielen taidosta on apua, jos tshekki ei luista. http://www.tepliceopen.cz/
"Asiat voi tehdä kolmella tavalla: oikein, väärin tai hippien tavalla, joka on yhtä kuin väärin, mutta paljon hitaammin."

Olli Sisättö
Seura: AkaaS

Lukematon viesti Kirjoittaja Olli Sisättö » 24 Helmi 2020 01:09

Ihan potentiaalisen oloinen turnaus tuo Teplice suomalaiselle KvM-norminmetsästäjälle. Miksi tosiaan maksaa 200e osanottomaksua suljetun ryhmän kisasta tulostakuulla, kun tuolla pääsee 36 eurolla yli 2300 eloluvulla ja tuommoisessa seurassa norminteon ei pitäisi jäädä riittämättömästä vastuksesta kiinni. Ainoa mitä tarvitaan on matkustuskipinä Tshekkeihin.

Jari Järvenpää
Seura: TuTS

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari Järvenpää » 24 Helmi 2020 06:30

Kiitoksia ehdotuksista. Pointtina myös muille antaa hyviä turnausvaihtoehtoja. Olin katsonut jo aiemmin, että Teplicessä majoitus maksaa enemmän kuin Budapestin turnauksessa. Unohdin sanoa, että tuo Budapest Spring Festival ei ole täyskierroskilpailu ja siksi se maksaa vain n. 40 euroa. Lisäksi huhtikuussa myös on suhteellisen edullinen tuo Grenke Open Karlsruhessa, koska etenki Berliiniin on halpa lentää eikä junamatka maksa Saksassa paljoakaan.

Mikael Lembidakis
Seura: ESK

Lukematon viesti Kirjoittaja Mikael Lembidakis » 24 Helmi 2020 14:40

Malta Open marraskuussa voisi olla tällainen hyvätasoinen turnaus(marraskuussa),majoitus ja lento ei ole kohtuuttoman kallis.
Ei tarvitse majoittua järjestävän seuran hotelliin ja osallistumismaksu 70€/9kierrosta niin ja keli on meikäläisittäin kesäinen.
Shakkiterveisin Mlb

Mika Puittinen
Seura: Aatos

Lukematon viesti Kirjoittaja Mika Puittinen » 02 Maalis 2020 14:33

Hei,

Jo mainittu Riga Technology University Open on hyvin järjestetty turnaus elokuun lopussa. Olen pelannut siellä kerran muutamia vuosia sitten.

Taso on ollut yleensä varsin hyvä/Riika on edullinen kaupunki moneen muuhun pääkaupunkiin verrattuna. Olen itse pelaamassa tämän. Toki olen aika lailla heikompi pelaaja/minulla ei ole tittelihaaveita --> tason riittävää kovuutta en osaa arvioida, mutta kiva turnaus.

Linkki: https://rtuopen.lv/?lang=en

Vastaa Viestiin