Oikaisu puheenjohtajavaaleja koskeviin huhuihin

Shakki Suomessa ja maailmalla
Riikka Wulff

Oikaisu puheenjohtajavaaleja koskeviin huhuihin

Lukematon viesti Kirjoittaja Riikka Wulff » 25 Loka 2017 08:25

Puheenjohtajavaalit lähestyvät, ja puheet kiihtyvät. Koska peli taustalla alkaa mennä varsin mielenkiintoiseksi, ajattelin nyt itse tavoilleni uskollisesti kommentoida asioita julkisesti, en kulisseissa.

Olen kuullut kiihtyvissä määrin huhuja siitä, että oma aikani ei riittäisi puheenjohtajan tehtävään, ja olen vain keulakuvana käymässä Karttusen Mikan henkilökohtaista kampanjaa Juha Sundelinia vastaan. On minua kuulemma Mikan puudeliksikin kutsuttu. Koska oma tyylini ei ole huudella puskista, haluan kommentoida tätä asiaa nyt yhteisesti kaikille.

Harkitsin ehdokkuuttani pitkään, nimenomaan sen takia, että mietin haluanko käyttää vapaa-aikani shakin eteen. Totesin lopulta että kyllä haluan. Shakki on joka tapauksessa merkittävä osa perheemme elämää. Joten kun lähdin ehdokkaaksi, tein päätöksen siitä että olen valmis käyttämään tähän aikaani ja energiaani, niin paljon kuin se sitä vaatii. Nyt kun lapset ovat jo kaikki teinejä, on vapaa-aikaa taas merkittävästi enemmän kuin pikkulapsivaiheessa. Koska tykkään saada asioita aikaan, ja olen varsin tehokas tekijä, en pidä ajankäyttöä ongelmana.

Mitä tulee sitten siihen että olisin vain edistämässä Karttusen Mikan asioita, niin se ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Minun intressinäni on edistää suomalaista shakkia, ja saada avoin yhteistyö toimimaan liiton, kerhojen ja kaikkien kaupallisten toimijoiden kanssa. Mika oli toki se, joka ensimmäisenä oli minuun yhteydessä ehdokkuuteen liittyen, ja hän on poikamme henkilökohtainen valmentaja. Arvostan Mikan osaamista todella paljon, kuten arvostan monen muunkin shakkitoimijan osaamista. Totean saman kuin jossain vaiheessa jo aiemmin totesin. Minun on turha yrittää todistella puolueettomuuttani, se olisi mahdotonta. Jos tulen valituksi, teot puhukoon puolestaan. Ne joita asia kenties kuitenkin epäilyttää, niin ehdotan että katsokaa LinkedInistä kollegoitani Alma Mediasta, ja soittakaa ja kysykää mitä he ovat minusta mieltä. Voisin toki antaa suoraan nimiäkin, mutta siitä varmaan heräisi jollekin epäilys, että olen valinnut itselleni sopivat vastaajat. Joten en sitä tee. Uskallan luvata, että kukaan ei tule sanomaan, että minua olisi kovin helppo ohjailla toimimaan jonkun toisen henkilön marionettina. Asiat, joista minua arvostetaan, ovat rohkeus, suoruus ja avoimuus, sekä luonnollisesti se että saan asioita aikaiseksi.

Olin itse toivonut avointa, läpinäkyvää ja keskustelevaa vaalikampanjaa. Sen takia ehdokkuudestani kerrottiin avoimesti ja hyvissä ajoin, ja useampi seura on tämän jälkeenkin ilmoittanut tukevansa ehdokkuuttani. Taustalla on kuitenkin menossa kova kuhina, kun valtakirjoja kerätään myös Juha Sundelinille. Sehän on sinällään hyvä asia, hienoa että tästä syntyy aito vaali. Toivon kuitenkin että kisaa käydään oikeilla argumenteilla. Koska voin viime kädessä vaikuttaa vain siihen miten itse toimin, päätin kirjoittaa tämän postauksen, avoimesti ja julkisesti.

Riikka Wulff
p. 0407778299
riikka.wulff@gmail.com

ATE

Re: Oikaisu puheenjohtajavaaleja koskeviin huhuihin

Lukematon viesti Kirjoittaja ATE » 25 Loka 2017 12:26

Nämä vaalit tullaan muistamaan siitä, että Sundelin makaa poterossaan eikä ota mihinkään mitään kantaa julkisesti, sen sijaan yrittää keksiä vaan keinoja millä vaikeuttaa vastapuolen äänestystä, kuten kaikenmaailman jäsenlistojen vaatiminen ja nimenkirjotusoikeuden tarkistukset perustamistasiakirjoista.

Enpä muista, että missään aikasemmassa vaalissa ois tämmöseen alennuttu.

Jyrki Raki
Seura: KymS

Lukematon viesti Kirjoittaja Jyrki Raki » 25 Loka 2017 13:39

Kiitos Riikka jälleen kerran hyvästä viestistä!

Minä olen varmaan jossain määrin osasyyllinen tuohon epäilyyn aikasi riittävyydestä, olenhan sitä joidenkin kanssa keskustellessani ääneen miettinyt. Mutta itse olen ainakin täysin vakuuttunut sanastasi. Kerhona KymS on takanasi.

Lisäksi mietin jossain vaiheessa, itseasiassa hyvinkin pitkään asetunko ehdolle varapuheenjohtajaksi, mutta olen päättänyt etten niin tee, vaan tuen ja kerhomme tukee Markku Raitasta hänen vaalikampanjassaan.

t Jyrki

Riikka Wulff

Lukematon viesti Kirjoittaja Riikka Wulff » 26 Loka 2017 16:22

Kiitos Jyrki & KymS tuestanne! Ymmärrän hyvin että ajankäyttöni puhututtaa, se on ihan relevantti kysymys. Senpä takia halusin kommentoida asiaa kaikille yhteisesti. Kyllä shakki on lajina sen arvoinen, että siihen kannattaa monenkin meistä käyttää vapaa-aikaamme, jos ja kun se auttaa kasvattamaan lajia Suomessa.

Vastaa Viestiin