Shakkiliiton hallitus on pohtinut Shakkifoorumin kohtaloa

Shakki Suomessa ja maailmalla
Marko Tauriainen

Re: Shakkiliiton hallitus on pohtinut Shakkifoorumin kohtalo

Lukematon viesti Kirjoittaja Marko Tauriainen » 20 Helmi 2017 20:31

Itse asiassa muutamien ruikutusta täynnä olevan foorumin sulkeminen tosiaan varmaan edistäisi mm. lasten ja nuorten harrastamista ;-). Sinänsähän säännöissä ei puhuta mitään, että edistämistä täytyy tehdä ilman rahaa. Mutta eipä mulla muuta...

J-P Haapasalo
Seura: LoimSK

Lukematon viesti Kirjoittaja J-P Haapasalo » 23 Helmi 2017 13:14

Täällä joku esitti väitteen, että on mahdollisuus esiintyä jonkun toisen nimellä, jos omalla nimellä kirjoittamista vaaditaan. Se sitten taas onkin rikosasia ja yllättävän moni nettinörtti on jäänyt kiinni, vaikka onkin luullut olevansa maailman ovelin ihminen. Poliisilla on kyllä keinonsa näitä selvittää.

Shakkiliittohan on ilmoittanut, että tämä ei ole liiton virallinen tiedotuskanava vaan foorumi vapaalle keskustelulle. Moderaattorit sitten valvovat, että keskustelu pysyy asiallisena. No, itse aion ostaa vasta heinäkuussa ns. loppuvuoden lisenssin, joten eipähän tarvitse vaivautua kommentoimaan SM-kisoja tänä vuonna, jos foorumi muutetaan lisenssimaksuun sidoksissa olevaksi. Jos kommentointini nyt muutenkaan mitään lisäarvoa foorumille on tuonut :-) Alkuvuoden Suomen shakit käyn ostamassa shakkiareenalta hintaan 7,50 e, sitten kun sattuvat ilmestymään.

Mitenkähän suhtautuvat tähän maksullisuuteen shakkivanhemmat, jotka eivät itse pelaa shakkia, mutta tukevat innolla lastensa harrastusta. Ilokseni olen huomannut, että hekin täällä välillä uskaltautuvat avaamaan suunsa. Enemmänkin saisi kertoa mielipiteitään.

Se, välittyykö foorumista riitaisa kuva, on lukijan korvien välissä. Seuratkaapa joskus vaikka eduskunnan keskustelutuntia :-)

Vielä asian vierestä, olisi mielenkiintoista kuulla, mistä Suomen shakki on ostettavissa irtonumerona muualta kuin Shakkiareenalta ja tuleeko lehti monen paikkakunnan kirjastoon. Olen jopa kuullut huhua, että New in Chess-lehti tulisi johonkin kirjastoon ja olisi ostettavissa jostakin irtonumerona.

Terveisin

J-P Haapasalo(se ainoa oikea)

Suklaashakki

Lukematon viesti Kirjoittaja Suklaashakki » 23 Helmi 2017 14:05

Minusta tämä on erinomainen foorumi meille shakkilasten vanhemmillekin. Oma nuori kun ei vielä palstoja seuraa, joten info kulkee meidän kautta.
Olen täältä saanut tarpeellista tietoa nopeasti ja kattavasti. Erityisesti kisojen kulku kun ei itse pääse paikalle on tärkeä kotistudiolle ;)
Hyvää kevättä ja onnistuneita siirtoja kaikille palstalaisille.
t. Suklaashakki eli Sanna Sadeluoto-Kääriäinen

Vastaa Viestiin