SM-turnausten ruuhkaa ensi vuonna

Shakki Suomessa ja maailmalla
Timojk
Seura: ESK

Re: SM-turnausten ruuhkaa ensi vuonna

Lukematon viesti Kirjoittaja Timojk » 15 Loka 2010 23:30

Kun itse järjestin viimeksi (tai siis olin yksi järjestäjästä eli ESK 2002 ja HSL 2007) taisi ne ylimmät ikäluokat eli U18 ja U20 olla täyskierroskisoja eikä kestäneet täyttä aikaa (päivän/pari vähemmän). Inon näkemys on aivan hyvä kuten Halmeenmäenkin ja sekin että pelaajat voivat ottaa vielä kantaa.

Jos ylin sarja menisi täyskierroskisaksi, niin siinä voi vielä järjestetyllä arvonnalla ja pelien alkamisella mahdollisesti vähän "taktikoida" siten että kaikki osapuolet hyötyvät.

Alimmat sarjat on hyvä, että ovat TO-SU välillä eli mahdolliset huoltajat eivät joudu ottamaan arkivapaita tarpeettomasti. Jonkin verran minua kiinnostaa itsekin käydä Turussa sekä huomenna hölmöilemässä jsm-matsissa että "puolen vuoden" päästä vakoilemassa järjestelytoimia (kun ESK taitaa olla järjestäjä 2012 nuorten SM-kisassa).

Timojk

Lukematon viesti Kirjoittaja Timojk » 17 Loka 2010 14:26

Yksi ajatus voisi ehkä ensi vuoden nopean festarin aikana olla se, että nuorten pikashakit siirtyisi toiseen ajankohtaan, mutta yleinen pikashakin SM, nopean shakin SM sekä nopean joukkuekilpailu olisivat tuossa helatorstain viikonloppuna.

Joukkuekilpailu siis olisi joko torstaina tai sunnuntaina, koska silloin ei ainakaan mikään koulu ole auki.

Helatorstain toinen ääripää on "vappu" jonka kanssa taisi ollakin muutama vuosi sitten päällekäin ja seuraavan kerran joskus sadan vuoden päästä tjsp.

Jos nuorten SM 2011 pelattaisiin 9.-12.6. ja sitten yleinen SM joko pääsiäisenä (ei Shakkikodissa) tai 14.-22.6. kymmenen pelaajan täysturnauksena ei ongelmia pitäisi olla. Kalenterille emme voi mitään, että kirkkopyhät ovat milloin missäkin mutta shakkikalenteriin voimme itse vaikuttaa ja käyttää maalaisjärkeä jopa kaupungeissakin.

Joose Norri

Lukematon viesti Kirjoittaja Joose Norri » 25 Loka 2010 10:03

Katsoin piruuttani kalenteria: miten siitä, että SM halutaan lopettaa ennen Jussia, seuraa se, että se pitää lopettaa 21.6.?
Joose

Timojk

Lukematon viesti Kirjoittaja Timojk » 25 Loka 2010 11:06

Miksi se tiistaina 21.6. pitäisi lopettaa? Kyllä keskiviikkona päättyvästä kisastakin ehtii aika kaukaa tulemaan ja palaamaan kotiinsa olipa kisa missä maankolkassamme hyvänsä.

Vastaa Viestiin