Shakkikerhon kotisivuista
-
- Seura: HämSK
Shakkikerhon kotisivuista
Hämeenlinnan Shakkikerholla oli pitkään kotisivuna 123kotisivu osoitteena www.hameenlinnanshakkikerho.fi, joka oli helppo ja nopea ylläpitää sekä päivittää ja hintakin oli kohtuullinen noin 130e/vuosi. Ongelmana oli lähinnä se, että sivut ei auennut/näkynyt mobiililaitteissa hyvin. Firma myytiin One.Comille ja sen jälkeen siitä tuli vaikeakäyttöisempi ja paljon hitaampi ja "vastineeksi" hintakin nousi, 240e/vuosi. Mitä sivuja muilla kerhoilla on käytössä? Voiko joku suositella jotain muuta alustaa, joka olisi helppokäyttöinen ja jkv halvempi?
Etukäteen vinkeistä kiittäen: Simo Torkkola,puheenjohtaja, Hämeenlinnan Shakkikerho ry, joka täyttää ensi vuonna 100 vuotta.
Etukäteen vinkeistä kiittäen: Simo Torkkola,puheenjohtaja, Hämeenlinnan Shakkikerho ry, joka täyttää ensi vuonna 100 vuotta.
-
- Seura: OSS
Re: Shakkikerhon kotisivuista
OSS (www.oulunshakkiseura.one) käyttää haukkumaasi one.comia. En tiedä mistä saat tuon 240 €/vuosi. Meillä (aloittelijapaketti) oli viimeisin lasku 91,60 € (sivusto + domain + alv). En osaa sanoa sen helppoudesta ja nopeudesta muihin verrattuna mitään, koska kokemuksia on vain tästä. Välillä olen tapellut jonkin ongelman kanssa, mutta tukipalvelu (englanniksi) palvelee kyllä 24/7. Vielä on pärjätty, vaikka olen näiden asioiden kanssa täysi aloittelija.
-
- Seura: HämSK
Kiitos kommentista Pertti Peuraniemelle!
Alkuun pääsemisessä One.Comin kanssa mulla oli paljon ongelmaa, hommasta ei meinannut tulla mitään. Mutta sitten otin lisäominaisuuden WordPress (joka ilmeisesti nosti hintaa) ja homma alkoi sujumaan. Voi olla, että One.Comin "vaikeakäyttöisyys" kertoo ehkä enemmän mun taidoista kuin itse sivusta. Täytynee yrittää perehtyä asiaan vielä lisää, mutta koska oletan monilla kerhoilla olevan kotisivuja, olisi mukava kuulla, mitä muita alustoja mahdollisesti on käytössä ja niiden hinnoista.
Alkuun pääsemisessä One.Comin kanssa mulla oli paljon ongelmaa, hommasta ei meinannut tulla mitään. Mutta sitten otin lisäominaisuuden WordPress (joka ilmeisesti nosti hintaa) ja homma alkoi sujumaan. Voi olla, että One.Comin "vaikeakäyttöisyys" kertoo ehkä enemmän mun taidoista kuin itse sivusta. Täytynee yrittää perehtyä asiaan vielä lisää, mutta koska oletan monilla kerhoilla olevan kotisivuja, olisi mukava kuulla, mitä muita alustoja mahdollisesti on käytössä ja niiden hinnoista.
- sauli.tiitta
- Seura: MatSK
- Viesti:
Ainakin jotkut kerhot käyttävät shakki.netin ilmaista kotisivutilaa. Niin myös kerhoni MatSK.
Terv. Sauli
Terv. Sauli
-
- Seura: HSK
- Viesti:
HSK:lla vuodesta 2007 alkaen käytössä Wordpress sivut yritykseltä https://www.wepardi.fi/.
Sivujen ylläpito helpohkoa, halukkaat saaneet yp-tunnuksen.
Hinta vuodessa muistaakseni jotain 160€.
http://www.helsinginshakkiklubi.fi/wp3/
Sivujen ylläpito helpohkoa, halukkaat saaneet yp-tunnuksen.
Hinta vuodessa muistaakseni jotain 160€.
http://www.helsinginshakkiklubi.fi/wp3/
-
- Seura: LauttSSK
- Viesti:
Ennen palvelun valitsemista olisi tietysti hyvä pohtia, mihin tarkoitukseen kotisivu halutaan, ketkä sitä ylläpitävät ja miten usein. Seurasta saa passiivisen kuvan, jos etusivulla näkyy ensimmäisenä "uutisena" esimerkiksi parin kolmen vuoden takaisen kilpailun tulokset.
Aika monelle seuralle riittänee muutama sivu, jotka pidetään ajan tasalla, tärkeimpänä varmaan yhteystiedot: missä pelataan, miten pääsee mukaan toimintaan, keneltä voi kysyä lisää.
Lauttasaaressa otimme käyttöön maksuttoman blogialustan Blogger.com 2009. Olemme julkaisseet uusia juttuja tasaiseen tahtiin, 14 vuodessa niitä on kertynyt yli tuhat, viime vuosina keskimäärin yksi juttu viikossa.
Useimmat vierailijat ovat tainneet tulla Lauttasaareen sen takia, että meillä on myös ajantasaiset yhteystiedot englanniksi.
Aika monelle seuralle riittänee muutama sivu, jotka pidetään ajan tasalla, tärkeimpänä varmaan yhteystiedot: missä pelataan, miten pääsee mukaan toimintaan, keneltä voi kysyä lisää.
Lauttasaaressa otimme käyttöön maksuttoman blogialustan Blogger.com 2009. Olemme julkaisseet uusia juttuja tasaiseen tahtiin, 14 vuodessa niitä on kertynyt yli tuhat, viime vuosina keskimäärin yksi juttu viikossa.
Useimmat vierailijat ovat tainneet tulla Lauttasaareen sen takia, että meillä on myös ajantasaiset yhteystiedot englanniksi.
-
- Seura: MatSK
joi blogi alusta on varmaan pienimmän kynnyksen sivusto, joka on pidettävissä ajantasalla.
Shakki.net sivuilla olevat sivut ovat raikkaita tuulahduksia -90 luvulta. Mitään kovin käyttökelpoista sisällönhallintaa ei varmaan ole tuolla saatavilla. Jos tavoite tilana on tuskastua sivun ylläpitoon tai pitää siellä vain pieni määrä staattista tietoa niin varmaan ihan hyvä.
Worpress pohjainen sivusto on tällä hetkellä varmaan se järkevin, jos haluaa edes auttavasti modernin sivuston johon joku viitsii tehdä päivityksiä. Tietoturvan takia sen pitää olla palveluntoimittajan ylläpitämä. Aikanaan pidin yllä Joomlan päälle tehtyä sivustoa ja 3 vuoden aikana en kertaakaan päivittänyt itse Joomlaa. Uutisia oli helppo laittaa ja editoida joten ajoi asiansa.
Shakki.net sivuilla olevat sivut ovat raikkaita tuulahduksia -90 luvulta. Mitään kovin käyttökelpoista sisällönhallintaa ei varmaan ole tuolla saatavilla. Jos tavoite tilana on tuskastua sivun ylläpitoon tai pitää siellä vain pieni määrä staattista tietoa niin varmaan ihan hyvä.
Worpress pohjainen sivusto on tällä hetkellä varmaan se järkevin, jos haluaa edes auttavasti modernin sivuston johon joku viitsii tehdä päivityksiä. Tietoturvan takia sen pitää olla palveluntoimittajan ylläpitämä. Aikanaan pidin yllä Joomlan päälle tehtyä sivustoa ja 3 vuoden aikana en kertaakaan päivittänyt itse Joomlaa. Uutisia oli helppo laittaa ja editoida joten ajoi asiansa.
-
- Seura: LauttSSK
Wordpress koulutusta:
https://annankotisivukoulu.fi/luo-kotis ... pressilla/
https://annankotisivukoulu.fi/luo-kotis ... pressilla/